lördag 14 juli 2012

En slemmig typ!

Abborrfiske på Sommen. Mete med mask och pimpel med balans. Fem vettiga, drygt 300 gam som störst. Om man inte räknar kompisen på bilden nedan förstås... Såg flötet till maskmetet lägga sig på ytan.

-Vad nu då? Det brukar ju bara dyka rätt ner med fart om det är Borre.

Mothugg och riktigt tungt. Fan, är det en Gädda? En bautavirvel i ytan när han rusade mot botten gjorde mig säker.

-Det är en Gädda.

Blev rätt snopen när jag omsider får upp en stor Braxen.


Satte min "reservdragg" på fem meters djup. Har, eller rättare sagt hade, en lite enklare dragg som jag använder när risken är stor att fastna. Några meter dragglina av sämre kvalité följde draggens hädanfärd. Som en rolig passus kan nämnas att jag hittade denna dragg på ett grund för säkert 6-7 år sen. Så det var väl dags om man säger så. Lätt fånget, lätt förgånget.




53 cm, slemmig som bara den.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar