lördag 9 mars 2013

Inte lätt alla gånger.

Att ha en blogg alltså. När det är medvind och man får fisk går det ju an. Trillar man in i en bonanza är det väldigt roligt, då får man för en stund känna sig som en riktig storfiskare. Lite mer normalt är ju förstås ett halvmediokert fiske blandat med rena bottennapp!

Nu är det ju så att de flesta fiskare icke mäter fiskelycka i kilo allenast som det så vackert heter. Men en sån här fisketur önskar man nästan att man sluppit skriva om. Tanken far snabbt genom skallen, ska jag skarva lite för att inte framstå som komplett värdelös? Eller ska jag låtsas att jag inte varit ute alls?

Nä, inte för att man är nån moralens väktare, men där går gränsen. Bara att bita i det sura äpplet och redovisa fakta alltså.

Borra, borra, borra, en fisk, borra, borra, en fisk, borra, borra, borra, borra, borra, kors! åtta i samma hål, pyttisar, borra, borra, borra, åka hem.

Det var dagens tur på Sommen i korta drag, i verkligheten tog det drygt 4 timmar. Fick 11 Abborrar, två rensades o resten till katterna.

Nu ska vi leta bortförklaringar!
Det var kallt som fan, isen brakade väldigt, stark sol stundtals och snöfri is. Bra för självförtroendet var dock  att de tre pimpelrävarna jag mötte inte heller fått nåt av värde idag. Sven-Erik har fiskat i området i 43 år sade han. Får inte såna gubbar fisk en sån här dag ska väl inte jag gråta alltför länge heller...

//Benny




Vackra vyer!




Bosse, Gunnar och Sven-Erik .




Räven har grävt fram överplogat fiskrens.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar