tisdag 2 april 2013

Årets största

Trots vetskapen om att fisket på hemmasjön
e ännu trögare än vanligt vid gassande sol, kunde
jag inte låta bli att ge mig ut i det underbara vädret.
Hade bara fått en minimal abborre när Uffe & son anslöt,
dom hade dykt i komposten o hade med sig mask.
Fick en liten borre till o vi bestämde oss för att testa
allra längst in i viken.Borrade ett hål där det bara var
dryga metern djupt, o satt o ryckte lite,plötsligt slet
någonting tag i pirken o det blev helt stopp. Var övertygad
om gädda, men fick se en abborre fara förbi under isen,
när den sedan inte gick in i hålet (jag använder 150mm borr),
tänkte jag att den här är STOR! Jag fick köra ner näven i borrhålet o
dra upp fisken, en fin abborre på 38cm o 0,80kg. Borde kanske vara
nöjd, men innan den låg på isen trodde jag den var MYCKET större.
HELT KLART ÅRETS STÖRSTA BESVIKELSE!      //Dan



Årets största besvikelse!


Fin abborre ändå




.

1 kommentar:

  1. Här kommer ett GRATTIS från djupet av mitt hjärta!

    Jag är verkligen glad för din skull...och för min ;-)

    SvaraRadera