måndag 1 april 2013

Sötare fiskekompis än....

Sms till Benny att "tanten" bestämt att, inget fiske på Sommen i dag.... Vad hände, vi hamnade på Sjöbro-sjön. Jag och Lottie hade ett helt otroligt fiske i dag.
Mycket sötare än Benny....
 
Vi gick ut något längre västerut än i går och det gav resultat. Länge sedan jag var med om ett sådant fiske. Borrade nog bara 8-10 hål, mycket matfisk med ett par på över 1kg, fick PB på 1456gr, och en på 1230gr.
 
1456 gr
 
 
1230 gr
 
 
Det som var roligast var att jag fick en Röding, inte så stor men ändå...
Röding i retur
 
Sen inte på tal om Laken jag fick den gick inte av för hackor...
 
 
Fantastiskt vad bra fisket kan vara i början av April......
 
Hur gick det för dej Benny??
 
 


2 kommentarer:

  1. Njadu... vet inte vad jag ska tro om det här riktigt...

    Rödingen och Laken kan vis tryka direkt, de korten har jag själv tagit.

    Ang Abborrarna har jag då aldrig sett dig fiska med sådant spö som på bilderna så jag får nog säga att jag inte tror på dem heller. Blandar du in aprilskämt bland nya PB:n får du skylla dig själv om ingen tror dig... :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte det såg rätt bra ut. men OK det är 1a april, så om sanningen ska fram så håller min devis första dagen bättre än andra på samma sjö (5 borrar modell mindre på 2 timmar)
    Vad gäller spöt på bilden så är det rätt spö till den borren, dock ett par år gammal bild. Du var själv med Benny...

    SvaraRadera