måndag 13 maj 2013

Döda havet.

Det är vad vi spefullt kallar Långsjön här hemma. Men jag kan meddela att Dan också har ett dött hav i sin närhet. Eller mer rätt, en död sjö. Vi tog en "vilodag" i sundsfisket med lite jiggfiske efter Abborre och Gädda. Var det meningen alltså...

Jag hade ett hugg, kanske... och Dan vrålade rätt som det var -Jag hade en efter! Jodu, dra den om Rödluvan också.

Två och en halv timmes idogt jiggande och pimplande resulterade alltså i absolut ingenting.

När jag guidar ska det dras 9-kilosöringar o PB på Gädda var o varannan minut minsann. Men inte åt mig inte, nejdå. Ett möjligt hugg är alltså vad man får nöja sig med. Men tänk inte på mig inte, jag klarar mig själv...

Lite sightseeing i de vackra trakterna nordöst Ullared var däremot väldigt roligt, många fina sjöar och en härligt kuperad terräng.

//Benny




Nöjd guide.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar