lördag 6 juli 2013

Jag tror jag är kär!!!

Kram älskling.


Peter, Christer o Benny till Tibro och Olssons fiske. Vi köpte lite blandat godis till Norge, Christer fann ett fint Shimano-spö på rea. Peter köpte sin vana trogen nåt kilo jiggar och jag en ny elmotor och en Cardinal Sorön STX 60. En mycket prisvärd rullserie jag har två mindre modeller av förut. Denna ska vara till haspelfisket i havet, tar 315 meter 0,20 flät.

Abu har väldigt konstiga beteckningar på sina rullar, denna 60:a motsvarar en ordinär 4000 ungefär...
Köpte även en bensin-handvärmare som vid uppackning visade sig vara begagnad... nåt pucko har antagligen lämnat tillbaks den utan att tala om att den var använd, ingen instruktion kvar heller. Peter köpte en han också men den var som den skulle.

Ja, ja, vi köpte väl några grejer till, om det nu ska vara så noga. Får mig att tänka på fiskarens aftonbön:
- Gode Gud, när jag dör, låt inte min fru sälja mina fiskegrejer för de pengar jag sagt henne att jag köpt dem för...  //Benny



Lite tidiga som vanligt.




Vår fångst.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar