söndag 10 november 2013

Båtpimpel.

Hade ju tänkt åka till denna lite större sjö (Rundsjön) igår men det blåste för mycket och dessutom från fel håll.
Idag började jag med att rensa ett gäng holkar till, uppe i 501 nu, inte så många kvar...
Noterade att det var väldigt lugnt och till o med lite ljusare himmel här o var. Att säga att det var blått är väl att överdriva, men det regnade inte i alla fall...

Endast Abborre skulle det fiskas, pimpel och jigg. Pimpel var det som gick bäst, faktum är att jag inte ens hade ett napp på jiggarna.

Inga stora, ej heller hinkvis, men skapligt. De fanns kring 9,5 meter, fick knappt nån varken grundare eller djupare. Var upplagd för lite testing, krokfärger var ämnet. När jag hittade fisk som nappade villigt, passade jag på att byta krok.

Jag tror egentligen inte så mycket på det där med att olika färger på vare sig pimpelkrok eller jiggar skulle vara avgörande, men ibland verkar det som det har betydelse.

Idag funkade en blå/orange krok bäst, växlade mellan tre olika färger och denna gav absolut bäst resultat. Tja, vad ska man tro?  //Benny




Härlig höstdag.




Drygt två hekto skulle jag gissa.



Och vinnaren är: Orange/Blå!





.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar