måndag 23 december 2013

God Jul till alla! Fåglar, Fiskar och allt Mittemellan!

Hann färdigt med nya fågelbordet innan jul, inte illa. I väntan på att det senast målade skulle torka, bestämde jag att lägga omkull ett par biffiga granar som växt sig så höga att de skuggar trädgården lite.

När jag skulle dra undan helstammarna hade jag glömt att jag ställt motorsågen emellan. När jag insåg detta var det redan för sent. Mos av sågen, den var alldeles ny dessutom! Men det är inte så illa som det låter, det var en Jula-såg för 800:- Phu!



I lod måste det vara!





-Det är serverat, kom o ät!





Lyset på.



.

4 kommentarer:

  1. Ser ut som du låst in maten, kommer fågelstackarn åt maten ???

    SvaraRadera
  2. Hej Benny, jag döper fågelbordet till alcatraz "ingen kommer varken ut eller in". Maten kommer att räcka läääänge.
    God jul önskar Ingemar

    SvaraRadera
  3. De mindre fåglarna såsom Talgoxar etc kommer lätt in dels genom golvets maskor, likaså genom de tre åttondelarna med horisontella spjälor, det är 40 mm mellanrum där.

    SvaraRadera